بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

پرواز بلندقامتان ایران در لیگ جهانی| نگاه همه به آلکنو

  • کد خبر: ۶۸۵۸۷
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
پرواز بلندقامتان ایران در لیگ جهانی| نگاه همه به آلکنو
والیبالیست‌های ایران از ساعت‌۱۵:۳۰ فردا اولین بازی خود در لیگ جهانی را برگزار می‌کنند.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ بزرگان والیبال بار دیگر در مسابقات لیگ ملت‌ها رو‌به روی یکدیگر قرار خواهند گرفت و ۱۶ تیم برتر جهان پس از مدت‌ها به‌مصاف هم می‌روند. به گفته بسیاری از کارشناسان آنالیز تیم‌ها در این مسابقات گام اصلی برای موفقیت در مسابقات المپیک است. از سال‌۲۰۱۸ لیگ ملت‌ها جایگزین لیگ جهانی شد و شکل و نام بازی‌ها تغییر کرد. روسیه در سال‌۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ توانست قهرمان این رقابت‌ها شود و تاکنون با کسب ۲ مدال طلا پر‌افتخار‌ترین تیم در لیگ ملت‌ها به‌شمار می‌آید. در سال‌۲۰۲۰ هم این رقابت‌ها به‌دلیل شیوع کرونا لغو شد. آمریکا، دیگر‌مدعی این رقابت‌ها، با کسب یک نقره و یک برنز در رده دوم پرافتخارترین تیم‌ها در لیگ ملت‌ها ایستاده است.

 

قرار است مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها در گروه مردان از فردا آغاز شود و تا دوم تیر به‌مدت ۲۷‌روز ادامه داشته باشد. تیم ملی والیبال مردان ایران در لیگ ملت‌ها‌۲۰۲۱ به‌ترتیب به‌مصاف ژاپن، روسیه، هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان، آمریکا، صربستان، آلمان، استرالیا، برزیل، اسلوونی، فرانسه، لهستان و آرژانتین خواهد رفت. شاگردان آلکنو در نخستین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها باید به‌مصاف ژاپن بروند. در پایان دور مقدماتی برخلاف ادوار گذاشته، فقط ۴ تیم به مرحله بعد صعود خواهند کرد. این بازی قرار است روز ۷‌خرداد ساعت‌۱۵:۳۰ به وقت ایران برگزار خواهد شد. ژاپنی‌ها برای این دوره از مسابقات ۱۷ بازیکن انتخاب کرده‌اند.


ژاپن؛ حریف آشنای آسیایی

ژاپن در سال ۲۰۱۹ با کسب ۷ پیروزی، ۸ شکست و ۱۹‌امتیاز عنوان دهم را به خود اختصاص داد. این تیم در هفته اول که به میزبانی صربستان برگزار شد، توانست با نتیجه ۳ بر ۱ از سد میزبان عبور کند و در ۲ بازی بعدی با نتیجه مشابه ۳‌بر ۱ مغلوب روسیه و فرانسه شد. این تیم با نتایجی که کسب کرد، از صعود به مرحله پایانی بازماند و در جایگاه دهم ایستاد. در پایان دور مقدماتی یوجی نیشیدا با کسب ۲۲۰‌امتیاز توانست عنوان امتیاز‌آورترین بازیکن دور مقدماتی را به خود اختصاص دهد. همچنین یوکی ایشیکاوا با ۱۹۴‌امتیاز پنجمین بازیکن امتیازآور شد. در بخش بهترین سرویس‌زنندگان هم نیشیدا در صدر جدول قرار گرفت.


نیشیدا؛ ستاره مصدوم سامورایی‌ها

یوجی نیشیدا، پشت‌خط‌زن و ستاره تیم ملی والیبال ژاپن، در دیدار دوستانه د‌رون تیمی از ناحیه مچ پای راست دچار مصدومیت شد. این ستاره ارزشمند ژاپنی‌ها پس از دفاع و هنگام فرود دچار مصدومیت شدید شد و از بازی بیرون رفت. معاینات اولیه نشان داد که وی از ناحیه مچ پای راست رگ‌به‌رگ شد، اما سرمربی ژاپن در‌این‌باره به رسانه‌ها گفت: هیچ‌گونه ناهنجاری در استخوان وجود ندارد. با‌این‌حال، زمان بازگشت نیشیدا به بازی‌ها هنوز مشخص نیست و پس از بررسی دقیق مشخص خواهد شد. چیزی که قطعی به نظر می‌رسد، این است که او قسمت عمده‌ای از مسابقات لیگ ملت‌های والیبال از‌جمله بازی حساس با ایران را از دست خواهد داد.


بازی‌های دوستانه برای المپیک!

ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم ملی، از ۲۹‌فروردین برای نخستین‌بار در اردو‌های ملی حاضر شده است و پس از یک ماه تمرین در نخستین مسابقه رسمی همراه تیم ایران در سومین دوره رقابت‌های لیگ ملت‌ها شرکت خواهد کرد. آلکنو که مدال طلای بازی‌های المپیک را همراه تیم روسیه به دست آورده است، تصمیم دارد در این مسابقات بازیکنان جوان را محک جدی بزند تا به ترکیب اصلی خود در المپیک دست یابد؛ تصمیمی که بار‌ها در تیم ملی گرفته شده است، اما هیچ‌یک از مربیان در چند سال اخیر اجرایی نکردند. باید دید آلکنو در ریمینی ایتالیا چه خواهد کرد.


اعتراض آلکنو به میزبانی ایتالیایی‌ها

سرمربی روسی والیبال ایران به میزبانی ایتالیا اعتراض کرد. وضعیت میزبانی ایتالیا اصلا رضایت‌بخش نیست، اما چه تیم ایران، چه دیگرتیم‌های شرکت‌کننده چاره‌ای جز پذیرش موضوع و کنار‌آمدن با شرایط ندارند. ضمن اینکه خود ایتالیایی‌ها هم در‌پی اعتراض‌های وارده در‌حال رفع کاستی‌ها هستند و می‌شود پیش‌بینی کرد که تا دو‌سه روز آینده شرایط کم‌کم جا بیفتد. «ضعف میزبانی و اعتراض به جای خود؛ ولی نباید از اصل موضوع که تمرین و آمادگی است، فاصله بگیریم»

 

خوش‌خبر با نقل این جمله از سرمربی تیم ملی افزود: آلکنو مثل سایر سرمربیان به شرایط معترض است، ولی سعی دارد جنبه‌های منفی میزبانی ایتالیا را از ذهن بازیکنان دور کند و بر تمرکز ذهنی تیم روی تمرینات و آماده‌سازی تأکید دارد. البته با آغاز تمرینات در ریمینی همین اتفاق هم افتاد و تمرکز تیم کاملا به والیبال برگشت. لیگ ملت‌های‌۲۰۲۱ والیبال در‌حالی در شهر ریمینی ایتالیا برگزار خواهد شد که این رقابت‌ها در سال‌۲۰۲۰ به‌دلیل شیوع کرونا لغو شده بود. قرار است مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها در گروه مردان از هفتم خرداد آغاز شود و تا دوم تیر ادامه داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->